Институт за лечење и рехабилитацију „Нишка Бања”, Ниш пружа врхунску здравствену заштиту секундарног и терцијарног нивоа за становнике са територије Републике Србије, одговара изазовима данашњег времена и следи реформе здравственог система Републике Србије. Здравствена заштита коју Институт пружа својим пацијентима је заснована на најбољим доказима из праксе и истраживања, и у складу је са највишим професионалним и етичким стандардима. Ми смо здравствена установа која прихвата све изазове терцијарне и секундарне здравствене заштите, креирамо и имплементирамо иновативна решења, чијом реализацијом желимо да потврдимо квалитет наших услуга.
Стратегија Института је да своју вредност исказује кроз креативност, компетентност, квалитет здравствених услуга, задовољство пацијената, транспарентност, иновативност, тимски рад, бригу о запосленима, стручни и професионални развој и осећај сигурности и припадности Институту. Фокусирани смо на функционалност, безбедност, поузданост и остале пратеће изазове са којима се суочавају наши клијенти у циљу постизања бољег имиџа на тржишту, смањења штете од потенцијалних инцидената, снижењу трошкова, повећања ефективности, ефикасности профита а у складу са пословним циљевима и плановима организације.
Визија сталног унапређења квалитета рада Института је достизање безбедности и сигурне здравствене заштите коју заједничким напорима развијају сви кључни актери у здравственом систему у интересу корисника.
Мисија Института је стварање модерне болнице окренуте пацијентима са високим квалитетом здравствених услуга, као и увођење савремених дијагностичких и терапијских процедура.
Политика квалитета Института за лечење и рехабилитацију „Нишка Бања”, заснована је на следећим принципима:
- Наше услуге потпуно задовољавају захтеве прописа, стандарда и очекивања клијената.
- Врхунски квалитет реализује се уз истовремено снижење трошкова, повећање ефективности, ефикасности, продуктивности и профита.
- Менаџмент квалитета је задатак и одговорност руководилаца свих нивоа и сваког запосленог.
- Тимски рад руководилаца обезбеђује беспрекорно одвијање свих пословних процеса.
- Планирање, превентива и побољшавања су препознатљив стил рада у организацији.
- Усклађен одржив развој, безбедност и заштита здравља у току рада представљају обавезу руководства и свих запослених у Институту.
- Клима сарадње, поверења и припадност Институту се заснива на укључивању запослених у креирање и побољшавање пословних процеса и услуга.
- Спровођење ове политике и достизање нове организационе културе и компетентности се подржава одговарајућим програмима образовања, обуке и мотивације свих запослених.
- Преиспитивање система менаџмента квалитета по ИСО 9001 од стране руководства се одвија са циљем постизања континуалних побољшавања, а све у циљу пружања што квалитетнијих здравствених услуга.
- Усклађен одржив развој, заштита човекове околине, штедња природних ресурса, безбедност и заштита здравља у току рада представљају обавезу руководства и свих запослених у Институту.
- Планирања и примењивања мера за бављење ризицима и приликама ради повећања ефективности система менаџмента квалитетом и побољшања услуга.
Политика квалитета безбедности хране у Институту за лечење и рехабилитацију „Нишка Бања”
Институт примењује HACCP систем (HAZARD ANALYSIS CRITICAL CONTROL POINTS) према Codex Аlimentarius-у ЦАЦ/РЦП 1-1969, Рев. 4-2003 како би осигурао да храна буде безбедна за употребу и траженог квалитета. HACCP је систем безбедности хране који се заснива на анализи и контроли потенцијалних биолошких/микробиолошких, хемијских и физичких опасности којима су изложене сировине, могућих опасности при руковању, производњи, дистрибуцији и конзумирању крајњег производа. Његова примена подразумева поштовање стандардних оперативних процедура и упутстава којима се смањују ризици по безбедности хране.
У Институту за лечење и рехабилитацију „Нишка Бања” се на најекономичнији начин управља средствима и залихама хране. Зато су добављачи хране проверени, поуздани, стабилног квалитета, брзи и тачни у роковима испоруке, a запослени који раде са храном у потпуности обучени, квалификовани, способни и мотивисани за припрему хране према свим захтевима квалитета хране.
Како би корисници Института увек добијали безбедну и квалитетну храну, неопходно је праћење законских регулатива, најновијих сазнања, добрих произвођачких пракси, добрих хигијенских пракси и стандарда из области припреме хране.