Право на приговор је једно од права пацијента предвиђено Законом о здравственој заштити.
Ово право представља могућност пацијената да изразe своје незадовољство пруженом услугом, укажу на грешку или пропуст учињен од стране здравственог радника, те да уз помоћ Запосленог у Институту или Саветника за заштиту пацијентових права решe проблем и остварe своје право из области здравствене заштите и здравственог осигурања.
У случају да пацијент сматра да му је ускраћено неко право на здравствену заштиту или да му је поступком здравственог радника, односно здравственог сарадника, ускраћено неко од права из области здравствене заштите, може поднети приговор писмено или усмено и то:
- Запосленом у Институту именованом за пријем приговора пацијената од стране директорке Института, или
- Саветнику за заштиту права пацијената за град Ниш, Мирјани Поповић:
- адреса: Пријездина 1, III спрат, канцеларија 53
- радно време: 07.30 до 15.30
- контакт телефон: 018/504-581
- мејл адреса: mirjana.popovic@gu.ni.rs
Саветник за заштиту пацијентових права ће у року од 5 дана, размотрити приговор, оценити његову основаност, дати правни савет пацијенту, или га упутити на надлежну установу.
Писани приговор упућен на рад здравствених радника Института за лечење и рехабилитацију „Нишка Бања” мора садржати:
- податак о здравственом раднику на кога се односи приговор (из идентификационе картице коју он носи),
- датум подношења приговора,
- детаљан опис разлога за подношење приговора,
- податке о подносиоцу приговора (име и презиме, адреса и број телефона), а ради достављања одговора или комуникације са пацијентом.